vrijdag 9 mei 2014

De eerste stappen op weg naar Sumba.

Welkom op mijn blog, 'op weg naar Sumba!'. 

In september organiseert Hivos voor de derde keer Expeditie Sumba.
Doel van deze expeditie is om het Indonesische eiland vóór 2024 te voorzien van 100% duurzame energie. Energie die nodig is voor de ontwikkeling van Sumba. In deze expeditie waarvoor gemotiveerde expeditieleden worden gezocht wil ik graag mijn steentje gaan bijdragen aan een betere en meer duurzame wereld. Steunen jullie mij om als een van de expeditieleden te worden uitgezonden??
Laat dan je comment achter waarom je denkt dat ik daarvoor de juiste persoon ben op deze pagina
http://bit.ly/1iYkW6d




Als 43 jarige ervaren reiziger die zijn kinderen de wereld heeft laten zien, die zich graag tussen de lokale bevolking begeeft en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft is dit de uitgelezen kans om mijn steentje bij te dragen aan een betere wereld.  

In zowel Laos als Belize heb ik  tijdens een zogenaamde “homestay” al eens mogen meemaken hoe het  is om met vrijwel niets te moeten overleven. Ik zie er weer naar uit om in nauw persoonlijk contact met mensen mee te helpen aan het verbeteren en verduurzamen van hun leefomgeving. Vanuit respect voor cultuur, gebruiken en tradities een bijdrage mogen leveren aan deze expeditie is iets wat mij op het lijf geschreven is.

Ik heb vanuit mijn achtergrond ruime ervaring met duurzame energie en kan verhalen en ideeën op een overtuigende manier over de bühne brengen.

Voor een beeld van mijn ervaringen en capaciteiten op reis- en communicatiegebied :  zie bijvoorbeeld mijn eerdere blog over onze reis met kinderen  naar Midden Amerika
of, nog een beter voorbeeld, de website die ik bijhield toen we in 2010 een half jaar met de meiden door Zuid Oost Azië trokken. 

Op gebied van duurzaamheid: 
zie bijvoorbeeld Sjaak zoekt Sjakies 2011 en 2012 waar ik als "meneer Groen" met veel plezier heb bijgedragen aan het project om onze Zeeuwse schooljeugd al vanaf jonge leeftijd iets over duurzame energie bij te brengen. 
In 2011 en 2012 


In mijn volgende blogs zal ik jullie meenemen op het eerste deel mijn "reis" met als doel zoveel mogelijk mensen te bereiken met het gedachtegoed van deze expeditie. Daarnaast is het natuurlijk de bedoeling dat zij mijn geschiktheid voor dit avontuur onderschrijven!
Hou deze blog dus in de gaten de komende weken op weg naar de eerste selectieronde. 

Expeditie Sumba? Ik ben er klaar voor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten